Exploring gender diversity in key account management

Niersbach, Barbara és Kadam, Nayan és Quero, María José és Török Judit és Nguyen, Ngoc és Winninger Lemarquis Geneviève (2024) Exploring gender diversity in key account management. Prosperitas, 11 (2). pp. 1-10. ISSN 2786-4359 (Online)

[thumbnail of exploring-gender-diversity-in-key-account-management-a-comparative-global-perspective-on-gender-specific-roles-and-competencies-for-customer-.pdf] Szöveg
exploring-gender-diversity-in-key-account-management-a-comparative-global-perspective-on-gender-specific-roles-and-competencies-for-customer-.pdf - Megjelent verzió
Restricted to Csak az archívum karbantartója

Download (463kB)
[thumbnail of exploring-gender-diversity-in-key-account-management-a-comparative-global-perspective-on-gender-specific-roles-and-competencies-for-c.pdf]
Előnézet
Szöveg
exploring-gender-diversity-in-key-account-management-a-comparative-global-perspective-on-gender-specific-roles-and-competencies-for-c.pdf - Megjelent verzió

Download (548kB) | Előnézet
Hivatalos webcím (URL): https://prosperitas.uni-bge.hu/

Abstract

The present research investigates the influence of gender on the roles and competencies in Key Account Management (KAM) across various cultural settings. Twenty-six managers from the following six countries participated in this study: Germany, France, Spain, Hungary, India, and Vietnam. The five major themes uncovered through thematic analysis shed light on the gender dynamics in KAM. Insights into gender-specific approaches to KAM are provided by our findings, which also emphasize the distinct contributions of various genders in KAM. The result highlights the potential advantages that organizations can derive from incorporating gender diversity into KAM teams. This study, which is among the initial ones to examine gender perspectives in KAM on an international scale, addresses a substantial void in the current body of literature and offers noteworthy implications for applied theories.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > szociológiai tudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Niersbach, Barbarahttps://orcid.org/0000-0001-9308-6330
Kadam, Nayanhttps://orcid.org/0000-0001-5002-5079
Quero, María Joséhttps://orcid.org/0000-0002-7416-1929
Török Judithttps://orcid.org/0009-0004-3415-9500
Nguyen, Ngochttps://orcid.org/0009-0009-3816-7889
Winninger Lemarquis Genevièvehttps://orcid.org/0000-0002-4483-4221
Kulcsszavak: key account management, gender diversity, role and competencies, qualitative study, global perspective
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 34609824
DOI azonosító: https://doi.org/10.31570/prosp_2023 _0088
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 04. 14:46
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 12. 11:42
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2282

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet