Szondi György (2023) The Evolution of Public Diplomacy – Definitions and Goals. Business & Diplomacy Review (2). pp. 121-140. ISSN 3004-0116
Előnézet |
Szöveg
BDR-23-2-Szondi.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Abstract
The aim of this article is to systematically analyse public diplomacy definitions and goals in a chronological order in order to understand the premises and underlining assumptions that have shaped the field’s conceptualisations. Special attention is devoted to American public diplomacy approaches given that public diplomacy’s birthplace is the USA which can boast the longest history of institutionalised public diplomacy. American scholars and practitioners have paved the ways for public diplomacy theory and practice. Several definitions of public diplomacy articulate general goals or outcomes of public diplomacy activities. These goals can be grouped into three categories: (1) self-presentational, (2) instrumental and (3) relations goals. There seems to be a clear shift from self-presentational goals toward relationship building goals particularly in the scholarly literature.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > politikatudományok
Kar
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | public diplomacy, public diplomacy goals, Cold War, ‘new’ public diplomacy | ||||||
Felhasználó: | Kovály Erzsébet | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34505519 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 26. 09:18 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 26. 09:18 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2277 |
Actions (login required)
Tétel nézet |