Papp-Váry Árpád Ferenc (2023) Hogyan látnak minket, kutatókat, és miként javíthatunk rajta? Business & Diplomacy Review (2). pp. 71-95. ISSN 3004-0116
Előnézet |
Szöveg
BDR-23-2-Papp-Váry.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Hogyan látja a közvélemény és különösen a fiatalok a kutatókat? Milyen kép jelenik meg számukra, ha egy tipikus kutatóra gondolnak? A nemzetközi kutatások alapján ez a kép meglehetősen felszínes. Ugyan vannak pozitív elemei, mint például, hogy a kutatók okosak, szorgalmasak, elhivatottak, de legalább ennyi a negatív elem is: csak a munkájuknak élnek, nem boldogulnak a való világban, befelé forduló figurák, sokszor már a kinézetük is fura, őrült tudós benyomását kelti. Mint a tanulmányból kiderül, a Magyarországon végzett fókuszcsoportos primer kutatás is azt mutatta, hogy a kutatókról alkotott általános kép itthon is hasonló, kiegészítve még azzal, hogy mivel a válaszadók úgy vélik, hogy a kutatók a munkájukat sok esetben aránylag alacsony jövedelemért végzik, ezért egyfajta „okos balekok”. Olyanok, akik szolgálják az emberiséget, de ezért nem fizetik meg őket eléggé. De mit lehet tenni ezen sztereotípiák formálásáért, lebontásáért, és hogy több pozitív jelző jelenjen meg a kutatók kapcsán? A cikk végén egyfajta “how to do”-ként bemutatjuk ennek néhány egyéni és csoportszintű eszközét, összhangban azzal, hogy több szervezet, így az Európai Bizottság is elkötelezte magát a kutatók és munkájuk nyilvános elismerésének javítása mellett.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > közgazdaságtudományok
Kar
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | kutató, tudománykommunikáció, imázs, sztereotípia | ||||||
Felhasználó: | Kovály Erzsébet | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34505482 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 26. 08:53 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 26. 08:53 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2275 |
Actions (login required)
Tétel nézet |