Tradíció és innováció a városi szállodák közösségi tereiben

Juhász-Dóra Katalin (2023) Tradíció és innováció a városi szállodák közösségi tereiben. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat, 2023 (Különszám 1). pp. 88-116. ISSN 2630-886X

[thumbnail of 2023_ksz1_Juhasz-Dora.pdf]
Előnézet
Szöveg
2023_ksz1_Juhasz-Dora.pdf - Megjelent verzió

Download (760kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Aszálláshely-menedzsment és szállodaüzemeltetés feltételeiaz elmúlt két évtizedben jelentős mértékben megváltoztak, a különböző innovációkbevezetéseés elterjedéseaz üzleti modellek fejlődését eredményezte, radikális mértékben transzformálvaavendéglátás és a szálláshely-szolgáltatásrendszerétés folyamatait.Átalakultak a fogyasztói szokások, a mindennapi élet a munkavégzés színterei, a változásokrareagálvaa turisztikai szolgáltatásokat biztosítólétesítményekis megújultak. A technológiai innováció eddig soha nem látott mértékben indukáltaa szolgáltatás-nyújtás folyamatainak reformját, amelynek eredményeképpen aturisztikai létesítmények számos új funkcióval bővültek, hogy a megváltozott fogyasztói igényeinek eleget tudjanak tenni. A közösségek szerepe mindig meghatározó volt a társadalomban, azonban a humán interakció és a személyes kapcsolatok szerepe még soha nem volt ennyire meghatározó, mint napjainkban a digitalizáció és társas izoláció időszakában.Jelen tanulmány célja a városi szállodaiszolgáltatáskörnyezettranszformációjának a vizsgálataa szakirodalmi áttekintés módszerével. A feltáró kutatásazinnováció bevezetése mellett a tradíció megőrzésének interpretálására fókuszála szállodai közösségi terekpéldáján keresztül.

Abstract

The conditions of accommodationmanagement and hotel operation have changed significantlyover the last two decades, the introduction and spread of innovationhaveresultedinthe development of business models, which resulted in the radical transformation ofthe system and processes of hospitality and accommodation services.Consumer habits, scenes of everyday life and workplaces have changedsignificantly,in response to the changing demand factors, tourism service facilities have also been transformed. Technological innovation has triggered unprecedented changes in service delivery processes,alsotourism facilities have been extended with a range of new functions to meet the changing consumer needs. Communities have always played an important role insociety, but the role of human interaction and personal relationships hasnever been more crucial than it is today, in the age of digitalization and social isolation. The aim of the present study is to investigatethe transformation of the service landscapein city hotels by using the literature review method. The exploratory researchfocuses on the interpretation of tradition preservationand introduction of innovation through the example of hotel community spaces.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Juhász-Dóra Katalin10048380
Felhasználó: Jurcza Tünde
A mű MTMT azonosítója: 34065750
DOI azonosító: https://doi.org/10.33565/MKSV.2023.KSZ.01.04
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 16. 17:37
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 16. 17:37
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2263

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet