Kummitha Harshavardhan Reddy és Kandi Zsuzsanna (2023) Tourist perception on smart tourism experiences: The case of Budapest as a smart tourism destination. In: Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 206-214. ISBN 978-615-6342-76-8
Előnézet |
Szöveg
Kummitha-Kandi.pdf - Megjelent verzió Download (141kB) | Előnézet |
Abstract
The rapid technological innovation brings new opportunities for tourism development. More tourism destinations are relying on smart technologies to attracts tourists to visit and enrich their tourism products. This study assesses how tourists experience the use of smart tourism technologies (STT) Information and Communication Technology (ICT), accessibility, interactivity, and security) at destinations. Although studies in smart tourism have increased recent years, little research has evaluated tourists’ perception on smart tourism technologies usage. This study used Budapest as a smart tourism destination. Descriptive survey research design was adopted and sampled 256 international tourists who visited Budapest during August to November 2022. This study results indicated that accessibility is the most effective factor affecting smart tourism technology experiences in Budapest and intera
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > regionális tudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
|||||||||
Kulcsszavak: | smart tourism, smart technologies, tourist perception, tourism development | |||||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | |||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34484143 | |||||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-76-8_27 | |||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Dec. 19. 14:12 | |||||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 08. 13:36 | |||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2234 |
Actions (login required)
Tétel nézet |