Reconsidering Places and Spaces in Retail Business

Kovács András és Papp Vanda és Várnai Ibolya (2023) Reconsidering Places and Spaces in Retail Business. In: Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 189-195. ISBN 978-615-6342-76-8

[thumbnail of Kovács et al.pdf]
Előnézet
Szöveg
Kovács et al.pdf - Megjelent verzió

Download (259kB) | Előnézet

Abstract

Our study points out the role and importance of geographic and digital spaces in terms of commercial company strategies. The purpose of the analysis is to shed light on the business challenges caused by the technological and social space revolution of the past decades from the point of view of spatiality. In order to highlight the importance of online and offline spaces and their impact on the sales and location strategy, in our study we analyze the main characteristics of each sales space separately, chronologically. The findings of our synthesis point out the importance of developing space-oriented, space-bound location and distribution strategies in order to achieve and maintain business success. Our most important conclusion is that today's retail strategy is a strategy integrated both online and offline, as a result of which retail companies are able to implement the omnichannel marketing concept.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Kovács András
Papp Vanda
Várnai Ibolya
Kulcsszavak: space, sales, online space, offline space, location, distribution, omnichannel marketing
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 34453556
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-76-8_24
Rekord készítés dátuma: 2023. Dec. 19. 13:54
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 04. 10:05
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2231

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet