Fekete-Frojimovics Zsófia és Szőke Andrea és Debreceni János (2023) A BGE hallgatók paraszociális kapcsolatainak felmérése a gasztronómia területén. In: Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 83-88. ISBN 978-615-6342-76-8
Előnézet |
Szöveg
FEKETE-FROJIMOVICS et al.pdf - Megjelent verzió Download (379kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A digitális és technológiai innováció folyamatos változásával és szerepének erősödésével átalakultak a fogyasztói szokások és a reklámtartalmak fogyasztása. Különösen a fiatalok nagy része választja az internetet termékvásárlási platformként, és a social media felületeken találkoznak a reklámokkal is. A különböző platformokon hirdető cégek igyekeznek az adott célcsoportot leginkább megfogó reklámozási módokat használni, ezért előtérbe kerültek az influenszereket bevonó tartalmak, szolgáltatások a vendéglátás, gasztronómia területén is. Az influenszerek a marketingkommunikáció fontos részévé váltak, különösen azok, akik tartósan, rendszeresen és sűrűn posztolnak, nagy követőtáborral rendelkeznek, vagy kisebb, de elhivatott csapathoz szólnak. Az influenszerek sikerességét számos tényezővel mérhetjük, ezek közül egyik lehet az, hogy milyen kapcsolatot alakítanak ki a követőikkel. A paraszociális kapcsolatok ezért marketingérték szempontjából is fontossá válhatnak. Jelen tanulmány a Budapesti Gazdasági Egyetem turizmus-vendéglátás alapszakos diákjainak paraszociális kapcsolatait feltáró kutatásunk első részét mutatja be. Kérdőíves kutatásunk célja volt feltárni, hogy a hallgatók milyen közösségi média felületeket használnak leginkább; a vendéglátás, gasztronómia területén milyen hírességet követnek és milyen célból. Megállapítható volt, hogy a megkérdezettek leggyakrabban a Facebook, Instagram és Youtube felületeket használják a gasztro-hírességek, leginkább Fördős Zé, Rácz Jenő és a Street Kitchen követésére; az új receptek, ötletek, a látványos ételfotók, videók motiválják őket és fontosnak tartják a gasztro-blogger személyiségét.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > szociológiai tudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||||||||
Kulcsszavak: | influenszer marketing, paraszociális kapcsolatok, Facebook, Instagram | ||||||||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34483031 | ||||||||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-76-8_10 | ||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Dec. 18. 09:00 | ||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 08. 09:55 | ||||||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2217 |
Actions (login required)
Tétel nézet |