Informatikai alapoktatás a ChatGPT korában

Lázár Edit (2023) Informatikai alapoktatás a ChatGPT korában. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 142-152. ISBN 978-615-6342-74-4

[thumbnail of KUTATÓI NAP-kötet_2023-142-152.pdf]
Előnézet
Szöveg
KUTATÓI NAP-kötet_2023-142-152.pdf - Megjelent verzió

Download (566kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A mesterséges intelligencia használata felveti a kérdést, hogy milyen informatikai alapokat tanítsunk egy gazdasági egyetemen a ChatGPT (Chat Generative Pre-Trained Transformer) korában. Ezen cikkben azt vizsgálom meg, hogy a Bruner-i 3 reprezentációs sík nem megléte, hogyan befolyásolja a gazdasági egyetemi hallgatók alapozó informatikai tárgyainak befogadását, illetve ennek milyen következményei vannak. Módszertanom a megfigyelés, mely jelenleg, a tanórai munka megfigyelését és a hallgatók tanórai munkáinak elemzését foglalja magába. A 2022/23. tanév őszi félévében általam gyakorlaton tanított alap informatikát tanuló hallgatók létszámban 272, melyből magyar tárgyat hallgató 123, külföldi 149. Jelenleg a magyar gyakorlaton résztvevő hallgatókról írok. Megfigyeléseim eredménye, hogy akinél nem jelenik meg a 3 reprezentációs sík összekapcsolása, annál vagy elméleti vagy gyakorlati nehézségek lépnek fel. A cikk végén ezen problémák feloldására is teszek javaslatot

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Lázár Edit
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 34391619
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_15
Rekord készítés dátuma: 2023. Nov. 16. 10:33
Utolsó módosítás: 2023. Nov. 21. 09:37
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2188

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet