Lázár Edit (2023) Informatikai alapoktatás a ChatGPT korában. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 142-152. ISBN 978-615-6342-74-4
Előnézet |
Szöveg
KUTATÓI NAP-kötet_2023-142-152.pdf - Megjelent verzió Download (566kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A mesterséges intelligencia használata felveti a kérdést, hogy milyen informatikai alapokat tanítsunk egy gazdasági egyetemen a ChatGPT (Chat Generative Pre-Trained Transformer) korában. Ezen cikkben azt vizsgálom meg, hogy a Bruner-i 3 reprezentációs sík nem megléte, hogyan befolyásolja a gazdasági egyetemi hallgatók alapozó informatikai tárgyainak befogadását, illetve ennek milyen következményei vannak. Módszertanom a megfigyelés, mely jelenleg, a tanórai munka megfigyelését és a hallgatók tanórai munkáinak elemzését foglalja magába. A 2022/23. tanév őszi félévében általam gyakorlaton tanított alap informatikát tanuló hallgatók létszámban 272, melyből magyar tárgyat hallgató 123, külföldi 149. Jelenleg a magyar gyakorlaton résztvevő hallgatókról írok. Megfigyeléseim eredménye, hogy akinél nem jelenik meg a 3 reprezentációs sík összekapcsolása, annál vagy elméleti vagy gyakorlati nehézségek lépnek fel. A cikk végén ezen problémák feloldására is teszek javaslatot
Tudományterület / tudományág
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34391619 | ||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_15 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Nov. 16. 10:33 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Nov. 21. 09:37 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2188 |
Actions (login required)
Tétel nézet |