Feladatok egyetemi hallgatók számára a ChatGPT korában

Komáromi György (2023) Feladatok egyetemi hallgatók számára a ChatGPT korában. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 122-130. ISBN 978-615-6342-74-4

[thumbnail of KUTATÓI NAP-kötet_2023-122-130.pdf]
Előnézet
Szöveg
KUTATÓI NAP-kötet_2023-122-130.pdf - Megjelent verzió

Download (252kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A fejlett mesterséges intelligencia rendszerek (MI), mint például a Chat Generative Pre-trained Transformer, továbbiakban ChatGPT megjelenésének egyik kulcsfontosságú részletkérdése, hogy a jövőben milyen hatékony és hatásos feladatokat készítsünk egyetemi hallgatók számára. Ez a konferenciatanulmány a szokásos órai és órán kívüli feladatok újragondolását tárgyalja a tanulás 4C modell (Critical thinking – Communication – Collaboration – Creativity modell) keretében. Olyan feladattípusok kerülnek bemutatásra a következőkben, melyek az MI megjelenése miatt szükségképpen nagyobb hangsúlyt kapnak az egyetemi oktatásban és azon belül az üzlet képzésekben, mivel a tananyag átadása során a hallgatók a kreatív gondolkodás, együttműködés, kommunikáció és kreativitás készségeket is használják. A pénzügyi oktatási példák a következő irányokat mutatják be: információ szempontjából problémás feladatok (hiányos, túláradó, félrevezető információt tartalmazó feladatok), a probléma ki- és megtalálása. strukturálása (egymondatos esettanulmányok), elemzések és megoldások szóbeli interpretációja (videóprezentáció és -verseny), és közvetlen tapasztalatok szerzése (online, papír & ceruza kísérletek).

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Komáromi György
Kulcsszavak: felsőoktatás, mesterséges intelligencia (MI), oktatásmódszertan, tanulás 4C modellje, órai és órán kívüli feladatok
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 34391640
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_13
Rekord készítés dátuma: 2023. Nov. 16. 10:18
Utolsó módosítás: 2023. Nov. 21. 09:47
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2186

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet