Entrepreneurial personality and motive: A study of Hungarian early-stage entrepreneurs using GEM data

Chandler Nick (2022) Entrepreneurial personality and motive: A study of Hungarian early-stage entrepreneurs using GEM data. Prosperitas, 9 (4) (3). ISSN 2786-4359

[thumbnail of Chandler 220818.pdf] Szöveg
Chandler 220818.pdf - Megjelent verzió

Download (296kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.31570/prosp_2022_0007

Abstract

This study investigates the motives of Hungarian early-stage entrepreneurs and the relationship between these motives and aspects of the entrepreneurial personality. Using the 2021 GEM data, it is found that key motives for these entrepreneurs are both push and pull: ‘making a difference in the world’ and ‘earning a living because jobs are scarce’. The pull motive of ‘making a difference in the world’ is significantly correlated with positive aspects of creativity and a confidence in one’s own abilities. Conversely, the push motive of ‘earning a living because jobs are scarce’ correlates with negative aspects of a fear of failure and a lack of confidence in setting up a business. Through the correlations found between motives and entrepreneurial personality traits, a theoretical model is developed to offer future research directions. Recommendations for policymakers are put forward based upon the findings.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > közgazdaságtudományok

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Chandler Nick10022725
Kulcsszavak: motive, personality, entrepreneur, GEM, Hungary
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 33066895
DOI azonosító: https://doi.org/10.31570/prosp_2022 _000
Rekord készítés dátuma: 2022. Szep. 14. 11:01
Utolsó módosítás: 2022. Szep. 14. 11:01
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1895

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet