Climate change education in different countries

Romanova Nataliia (2021) Climate change education in different countries. Prosperitas, 8 (1). pp. 73-86. ISSN 2786-4359

[thumbnail of romanova-2021-1-prosp-full.pdf]
Előnézet
Szöveg
romanova-2021-1-prosp-full.pdf - Megjelent verzió

Download (431kB) | Előnézet

Abstract

The problem of global climate change is becoming increasingly serious every year. This phenomenon leads to irreversible destructive consequences, but, unfortunately, people are still not fully aware of this. The main objective of the study was to find out whether the younger generations have sufficient information about the problem and whether the education system requires changes. Previous studies were analysed, a survey and several interviews were conducted, the results of which confirmed the assumption about the need to inform people about this problem.

Tudományterület / tudományág

természettudományok > környezettudományok

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Romanova Nataliia
Kulcsszavak: climate change, education, awareness, educational programs
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
DOI azonosító: https://doi.org/10.31570/Prosp_2021_1_5
Rekord készítés dátuma: 2021. Máj. 31. 08:29
Utolsó módosítás: 2023. Jan. 30. 10:15
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1760

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet