Zsigmond Tibor (2019) Milyen változást hoz a „service dominant logic” a marketingbe? Prosperitas, 6. (2). pp. 116-131. ISSN 2786-4359
Preview |
Text
Zsigmond_Milyen-valtozast-hoz.pdf - Published Version Download (263kB) | Preview |
Abstract
Az utóbbi évtizedekben a marketingszakembereket az foglalkoztatta, hogy miként lehetne megújítani a marketinget. A legtöbb kutató élesen bírálta a korábbi – a goodsdominant logic – elméletet, és újabb elméletek kialakítását szorgalmazták. Ezen elméletek közül kiemelkedett Vargo és Lusch modellje – a „Service-dominant logic”. Az új szemléletmód nagy port kavart a szakmában. Míg sokan támogatták, addig viszonylag magas volt a bírálók aránya is. A modell mind a mai napig nem teljesen megoldott, több – főként gyakorlati – problémával küzd. Cikkünk célja bemutatni ezen új elmélet kialakulásának útját, továbbá a különbségeket a két elmélet (GDL és SDL) között. Értékelésre kerül az új modell, mely során a legfőbb előnyeit és hiányosságait mutatjuk be és felvázoljuk, milyen változásokra lenne szükség a jövőben. A modellt érdemes lenne továbbfejleszteni és népszerűsíteni, hogy a vállalatok megismerjék annak működését. Az online platformokban rejlő lehetőségeket még jobban ki lehetne használni – az eredeti elmélet megalkotásánál még nem álltak rendelkezésre, ám segítségükkel könnyebben be lehetne vonni a fogyasztókat a folyamatokba.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok
Faculty
Institution
Budapesti Gazdasági Egyetem
Item Type: | Article | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Creators: |
|
||||||
Uncontrolled Keywords: | Service-dominant logic, SDL, Goods-dominant logic, GDL, szolgáltatásmarketing | ||||||
Depositing User: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
Identification Number: | 31127241 | ||||||
DOI id: | https://doi.org/10.31570/Prosp_2019_02_6 | ||||||
Date Deposited: | 2021. Jun. 14. 12:19 | ||||||
Last Modified: | 2023. Jan. 30. 13:59 | ||||||
URI: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1601 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |