Glass-buildings – how lay people and professionals communicate about them

Keszei Barbara és Dúll Andrea (2019) Glass-buildings – how lay people and professionals communicate about them. Prosperitas, 6 (1). pp. 113-138. ISSN 2786-4359

[thumbnail of Prosperitas_2019_1_szam_interakt-113-138.pdf]
Előnézet
Szöveg
Prosperitas_2019_1_szam_interakt-113-138.pdf - Megjelent verzió

Download (498kB) | Előnézet
Hivatalos webcím (URL): http://dx.doi.org/10.31570/Prosp_2019_01_6.

Abstract

In the present study we introduce the Grounded Theory method through the example of a study about similarities and differences in the opinions regarding glass façade buildings. We highlight the importance of using different samples. From a methodological point of view it is of utmost importance to pick the right method for data collection. Glass façade buildings have special psychological meanings which are different for lay people and professionals. In the study used as an example the sources of information were lay people and professional and lay media outlets. Qualitative content analysis was used to explore these parities and divergences. We introduce the capabilities and shortcomings of the Grounded Theory method we encountered during our research.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > pszichológiai tudományok

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Keszei Barbara10022765
Dúll Andrea10000234
Kulcsszavak: glass façade, lay people and professionals, media content analysis, environmental psychology, methodology
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 30810236
DOI azonosító: https://doi.org/10.31570/Prosp_2019_01_6
Rekord készítés dátuma: 2019. Okt. 07. 19:39
Utolsó módosítás: 2023. Jan. 30. 13:46
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1553

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet