A pálinkafogyasztás és a fogyasztói szokások változása

Totth Gedeon and Mezőné Oravecz Titanilla and Zarándné Vámosi Kornélia (2018) A pálinkafogyasztás és a fogyasztói szokások változása. Prosperitas, 5 (2). pp. 87-98. ISSN 2064-759X

[thumbnail of Totth-Gedeon-Mezone-Oravecz-Titanilla-Zarandne-Vamosi-Kornelia.pdf]
Preview
Text
Totth-Gedeon-Mezone-Oravecz-Titanilla-Zarandne-Vamosi-Kornelia.pdf - Published Version

Download (2MB) | Preview

Abstract

A pálinka iránti érdeklődés az elmúlt közel két évtizedben számottevően növekedett, bővült a kínálat, egyre több magas minőségű termék jelent meg a piacon, ami a pálinka imázsának jelentős javulását vonta maga után. Jelen tanulmányunkban áttekintést kívánunk nyújtani a pálinkapiac alakulásáról, a fogyasztói és vásárlói preferenciákról és attitűdökről, a vásárlást befolyásoló fontosabb tényezőkről. A BGE Kereskedelem és Marketing Intézete 2010-ben, majd 2017-ben hasonló módon felmérte az előbb említetteket, így az eredmények összevetése képet ad a bekövetkezett változásokról is. A vizsgálatok megállapításai hozzájárulnak a pálinkakészítők, kereskedelmi főzdék fogyasztóorientált magatartásának az erősítéséhez és a pálinka versenyképességének a növekedéséhez.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok

Faculty

Külkereskedelmi Kar

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Article
Creators:
CreatorsORCIDMTMT szerző azonosító
Totth Gedeon10008043
Mezőné Oravecz Titanilla10052167
Zarándné Vámosi Kornélia10049068
Uncontrolled Keywords: pálinka, fogyasztói magatartás, vásárlási preferenciák, attitűdök
Depositing User: Eszenyi-Bakos Kinga
Identification Number: 30612264
DOI id: https://doi.org/10.31570/Prosp_2018_02_5
Date Deposited: 2019. Sep. 19. 15:35
Last Modified: 2022. Jan. 06. 09:05
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1509

Actions (login required)

View Item View Item