A pálinkafogyasztás és a fogyasztói szokások változása

Totth Gedeon és Mezőné Oravecz Titanilla és Zarándné Vámosi Kornélia (2018) A pálinkafogyasztás és a fogyasztói szokások változása. Prosperitas, 5 (2). pp. 87-98. ISSN 2064-759X

[thumbnail of Totth-Gedeon-Mezone-Oravecz-Titanilla-Zarandne-Vamosi-Kornelia.pdf]
Előnézet
Szöveg
Totth-Gedeon-Mezone-Oravecz-Titanilla-Zarandne-Vamosi-Kornelia.pdf - Megjelent verzió

Download (2MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A pálinka iránti érdeklődés az elmúlt közel két évtizedben számottevően növekedett, bővült a kínálat, egyre több magas minőségű termék jelent meg a piacon, ami a pálinka imázsának jelentős javulását vonta maga után. Jelen tanulmányunkban áttekintést kívánunk nyújtani a pálinkapiac alakulásáról, a fogyasztói és vásárlói preferenciákról és attitűdökről, a vásárlást befolyásoló fontosabb tényezőkről. A BGE Kereskedelem és Marketing Intézete 2010-ben, majd 2017-ben hasonló módon felmérte az előbb említetteket, így az eredmények összevetése képet ad a bekövetkezett változásokról is. A vizsgálatok megállapításai hozzájárulnak a pálinkakészítők, kereskedelmi főzdék fogyasztóorientált magatartásának az erősítéséhez és a pálinka versenyképességének a növekedéséhez.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok

Kar

Külkereskedelmi Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Totth Gedeon10008043
Mezőné Oravecz Titanilla10052167
Zarándné Vámosi Kornélia10049068
Kulcsszavak: pálinka, fogyasztói magatartás, vásárlási preferenciák, attitűdök
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 30612264
DOI azonosító: https://doi.org/10.31570/Prosp_2018_02_5
Rekord készítés dátuma: 2019. Szep. 19. 15:35
Utolsó módosítás: 2022. Jan. 06. 09:05
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1509

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet