Ország Adrienn (2018) A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései. Prosperitas, 5 (2). pp. 10-21. ISSN 2064-759X
Preview |
Text
Orszag-Adrienn.pdf - Published Version Download (423kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a hazai középiskolai diákok körében 2012 és 2015 között végzett felmérés eredményeit mutatja be. A pénzügyi kultúra elméleti fogalmának és dimenzióinak bemutatása után az Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának közös kutatócsoportja által készített felmérés módszertani kérdéseit vizsgálom. A jósági mutató alapján megállapítom, mely kérdések tekinthetők könnyűnek és nehéznek. A diákokat teljesítményük alapján három kategóriába sorolom (alsó 30%, középső 40%, felső 30%), majd összehasonlítom a jobban és a rosszabbul teljesítő tanulók jellemzőit.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > szociológiai tudományok
Kar
Institution
Budapesti Gazdasági Egyetem
Item Type: | Article | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Creators: |
|
||||||
Uncontrolled Keywords: | Pénzügyi kultúra, diszkrimináló index, jósági mutató | ||||||
Depositing User: | Kinga Eszenyi-Bakos | ||||||
Identification Number: | 30812538 | ||||||
Date Deposited: | 2021. Jun. 02. 13:47 | ||||||
Last Modified: | 2023. Mar. 16. 15:25 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1503 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |