Ország Adrienn (2018) A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései. Prosperitas, 5 (2). pp. 10-21. ISSN 2064-759X
Előnézet |
Szöveg
Orszag-Adrienn.pdf - Megjelent verzió Download (423kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány a hazai középiskolai diákok körében 2012 és 2015 között végzett felmérés eredményeit mutatja be. A pénzügyi kultúra elméleti fogalmának és dimenzióinak bemutatása után az Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának közös kutatócsoportja által készített felmérés módszertani kérdéseit vizsgálom. A jósági mutató alapján megállapítom, mely kérdések tekinthetők könnyűnek és nehéznek. A diákokat teljesítményük alapján három kategóriába sorolom (alsó 30%, középső 40%, felső 30%), majd összehasonlítom a jobban és a rosszabbul teljesítő tanulók jellemzőit.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > szociológiai tudományok
Kar
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | Pénzügyi kultúra, diszkrimináló index, jósági mutató | ||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 30812538 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2021. Jún. 02. 13:47 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 16. 15:25 | ||||||
URI: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1503 |
Actions (login required)
Tétel nézet |