A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései

Ország Adrienn (2018) A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései. Prosperitas, 5 (2). pp. 10-21. ISSN 2064-759X

[thumbnail of Orszag-Adrienn.pdf]
Előnézet
Szöveg
Orszag-Adrienn.pdf - Megjelent verzió

Download (423kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány a hazai középiskolai diákok körében 2012 és 2015 között végzett felmérés eredményeit mutatja be. A pénzügyi kultúra elméleti fogalmának és dimenzióinak bemutatása után az Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának közös kutatócsoportja által készített felmérés módszertani kérdéseit vizsgálom. A jósági mutató alapján megállapítom, mely kérdések tekinthetők könnyűnek és nehéznek. A diákokat teljesítményük alapján három kategóriába sorolom (alsó 30%, középső 40%, felső 30%), majd összehasonlítom a jobban és a rosszabbul teljesítő tanulók jellemzőit.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > szociológiai tudományok

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Ország Adrienn10022773
Kulcsszavak: Pénzügyi kultúra, diszkrimináló index, jósági mutató
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 30812538
Rekord készítés dátuma: 2021. Jún. 02. 13:47
Utolsó módosítás: 2023. Már. 16. 15:25
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1503

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet