A magyar autóipar az elektromos autó tükrében

Ádám Kristóf Éliás (2018) A magyar autóipar az elektromos autó tükrében. Prosperitas, 5 (1). pp. 7-20. ISSN 2064-759X

[thumbnail of Prosperitas-Junior-2018-1.-szam-Adam-Kristof.-Elias.pdf]
Előnézet
Szöveg
Prosperitas-Junior-2018-1.-szam-Adam-Kristof.-Elias.pdf - Megjelent verzió

Download (247kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Cikkemben azt vizsgálom, hogy az elektromos autók piaci térnyerése s a gyártási volumen ebből fakadó növekedése miként érinti a magyar autóipart. A cikk alapjául szolgáló kutatás során egyrészről szekunder forrásokra támaszkodtam, másrészről – primer kutatásként – interjúk segítségével megvizsgáltam egyes hazai autóipari beszállítók tevékenységét, és az így felhalmozott ismeretekből egy adatbázist építettem. Kutatásom alapján az alábbi főbb következtetésekre jutottam: az elektromos autók sorozatgyártása napjainkra már beindult, az iparági szereplők azonban a technológia folyamatos változása ellenére sem hisznek mai formájában az elektromobilitás széles körű elterjedésében. A magyar autóipar a világ autógyártásában marginális szerepet játszik; elsősorban Németország határozza meg, hogy Magyarországon mit gyártanak. Németország elkötelezte magát az elektromobilitás iránt, ugyanakkor a hagyományos autógyártás leépítése messze van, a két technológia feltételezhetően még sokáig egymás mellett fog élni. A magyar tulajdonú vállalatok szerepe a beszállítói hálózatban főleg a nyersanyagok feldolgozása. Hosszú távon elképzelhető a mechanikai alkatrészek iránti megrendelések csökkenése, ami az érintett vállalatokat új piacok keresésére kényszerítheti. A magyar beszállítói hálózatot azonban ez feltehetően nem fogja sokként érni.

Abstract

Some widely cited predictions and forecasts claim that electric cars have such a simple powertrain that there will be a significant reduction in the number of components necessary to build a new car. If this hypothesis proves to be true, it indicates that by its well developed automotive industry the Hungarian economy is exposed to a significant risk of decline. The main question of the paper is how widespread electric cars are and how their increasing market share will affect the Hungarian automotive industry. In my research I used secondary sources and information gained through interviews as well as a database that I built myself.

Tudományterület / tudományág

műszaki tudományok > közlekedéstudományok

Kar

Külkereskedelmi Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Ádám Kristóf Éliás
Kulcsszavak: autógyártás, elektromos autó, járműgyártás, technológiaváltás, car production, electric car, vehicle production, technological change
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 32059113
Rekord készítés dátuma: 2019. Szep. 18. 09:26
Utolsó módosítás: 2023. Már. 16. 14:50
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1489

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet