Pálfi Andrea és Barcza Attila és Aubert Antal (2017) TDM-szervezetek szerepe a desztinációk imázsának és arculatának kialakításában. Prosperitas, 4 (2). pp. 57-69. ISSN 2064-759X
Előnézet |
Szöveg
Palfi-Barcza-Aubert.pdf - Megjelent verzió Download (496kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Tourism destination management (TDM) organizations are a kind of “mother organizations” to the destinations. Their tasks include the competitive marketing of a given tourism destination, the establishment and maintenance of co-operation between demand and supply from the beginning of the travel till the end of it and the opinion “formation” and follow-up of the visitors. During the operation of destination – even from the phases of planning until their realization – the certain operative tasks are important separately and in context with each other as well, including the formation of a positive image and aspect of the destination.The study aims to demonstrate the image and aspect building practices of the Hungarian destination management organizations through the examples of Sopron and Pécs and upon the survey of their clientele. Though the tasks of TDM organizations are very complex, the most important one today is to develop a positive image and aspect as without this a long term presence on the tourism market would be impossible.
Abstract
A turisztikai desztinációk menedzsmentjével (TDM) foglalkozó szervezetek egyfajta „anyaszervezetei” a desztinációknak, amelyeknek feladata többek között az adott turisztikai célterület versenyképes piacra vitele, a keresleti és kínálati oldal közti kapcsolat megteremtése és egészen az utazás végéig történő fenntartása, vagy akár a desztinációba látogatók véleményének utókövetése is. Az egyes operatív feladatok külön-külön és egymással összefüggésben – így a tervezés egyes fázisaitól a megvalósításig – is fontosak, ideértve természetesen a desztináció pozitív imázsának és arculatának (ki)alakítását is. A tanulmány egy soproni és egy pécsi példát bemutatva kívánja vizsgálni a TDM szervezetek imázs- és arculatépítési gyakorlatát, felhasználva egy Pécsen és egy Sopronban végzett kérdőíves felmérés eredményeit. A TDM-szervezetek feladatköre igen sokrétű ugyan, mégis fontos és talán az egyik leglátványosabb feladat a pozitív imázs és az erre épülő arculat kialakítása, amely nélkül ma elképzelhetetlen a hosszú távú jelenlét a turisztikai piacon.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > közgazdaságtudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Mű típusa: | Cikk | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||||||||
Kulcsszavak: | TDM (turisztikai desztinációk menedzsmentje), arculattervezés, Turizmus, tourism destination management, image, brand, aspect, destination marketing | ||||||||||||
Felhasználó: | Kovács Zsolt | ||||||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 3215497 | ||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2018. Dec. 11. 14:50 | ||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 09. 14:32 | ||||||||||||
URI: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1090 |
Actions (login required)
Tétel nézet |