Sebestyén Alíz és Kozma Tímea A népművészeti, néptánc és a hagyományőrző rendezvények hatása a budapesti szállásszolgáltatókra és ezek innovációs lehetőségei. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2018 (4 (Különszám)). pp. 74-90. ISSN 2630-886X
Előnézet |
Szöveg
SEBESTYEN_Aliz_KOZMA_Timea.pdf - Megjelent verzió Download (984kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Hagyományaink tisztelete és őrzése hidat jelent a múltunk és jelenünk között. Mint minden nép, mi magyarok is magunkkal hordozzuk elődjeink több ezer éves bölcsességét, írástudását és tapasztalatait. Tradícióink tiszteletének alapköve népszokásaink, melyek hatással voltak, mint népdalainkra, néptáncunkra, a mindennapi öltözetre, valamint iránymutató volt a viselkedési formákra. Évszázadokon át formálta az emberek erkölcsi rendjét és a közösséghez való tartozás jelentőségét. Mára, a 2010-es évekre egész Magyarország területén több száz néptánc-, kézműves csoport alakult, számtalan népzenei együttes húzza a talpalávalót az ország különböző pontjain. A fesztiválok, mint jelenségek a hagyományőrzők életében is jelen vannak, és évről évre összegyűlnek, hogy együtt élhessék meg hagyományaikat. Hazánk fővárosa, Budapest számtalan népzenei, népművészeti rendezvénynek adott már otthon az elmúlt évtizedek során, generálva ezzel belföldi turisztikai mozgást. Kultúra, gasztronómia, gazdaság, szórakoztatás, egészség, örökség, konferencia. Ha csak hazánk fővárosát tekintjük, szinte kevés olyan témakört tudnánk megemlíteni, ami, nincs kapcsolatban a turizmussal. Mára a turizmus általános jelenség az egész világon és szerteágazó jelensége összefonódott már a rendezvényekkel is. Egyre gyakoribbak a népi kézműves vásárok, nő az előadássorozatok színvonala és mennyisége, gyakoribbak az egy-két napos, vagy akár egy hosszú hétvégét felölelő folk rendezvények. Jelen tanulmány célja, hogy strukturált kérdőíves vizsgálatra és mélyinterjús kutatásra alapozva feltárja a népművészeti rendezvények és a budapesti szállásszolgáltatók közötti kapcsolatot. Jelenleg ez a piac még kiaknázatlan, ám számtalan lehetőséget rejt magába, ami a jövőben egy nyereséges korporációt jelenthet mindkét szolgáltató számára.
Abstract
Respecting and preserving our traditions means building bridges between our past and present. Like every other nation, we Hungarians have, inside us our culture, the wisdom and knowledge of writing as well as the experience of more than one thousand years of history. The basis of our traditions are the folk customs that have affected folk songs, folk dance our everyday clothing, as well as guiding behaviors. For centuries it has shaped the morality of people and the importance of belonging to the community. Nowadays, during the 2010- s, hundreds of folk dance and hand-crafting groups have been established around the country, with plenty of folk music groups playing their wonderful songs all around in Hungary. Festivals, which are new ways of expression, are also present in the lives of people who respect traditions and meet every year to feel that special atmosphere together. The capital of Hungary, Budapest, has been home to countless folk music and art events in the past decades, generating domestic tourism. Culture, gastronomy, economy, entertainment, healthcare, heritage, conferences: if we look only at our capital city, there are very few topics that do not relate to tourism. Today tourism is a phenomenon all over the world, and it is already interconnected with these events. The folk art and hand-craft markets are becoming more common, the quality and quantity of the performing art series is growing and the interest for longer and more interactive folk events has become stronger. The aim of this study is to find out about the relationship between folk art events and the accommodation providers in Budapest, based on structured questionnaires and in-depth interviews. Currently, this market is still untapped, but it includes numerous opportunities that, in the future, could be a profitable corporation for all parties involved.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > közgazdaságtudományok
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Szervezeti egység
Közgazdasági és Módszertani Intézeti Osztály
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
|||||||||
Felhasználó: | Jurcza Tünde | |||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 3403558 | |||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2020. Júl. 07. 12:43 | |||||||||
Utolsó módosítás: | 2020. Júl. 07. 12:43 | |||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1044 |
Actions (login required)
Tétel nézet |