Startup vállalkozások indításához szükséges kompetenciák és készségek oktatása az egyetemi képzésben

Hárskuti János Startup vállalkozások indításához szükséges kompetenciák és készségek oktatása az egyetemi képzésben. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2018 (4 (Különszám)). pp. 24-38. ISSN 2630-886X

[thumbnail of HARSKUTI_Janos.pdf]
Előnézet
Szöveg
HARSKUTI_Janos.pdf - Megjelent verzió

Download (690kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Több olyan szakmai felmérés készült, amelyekben megállapították, hogy Magyarországon a fiatal generáció képzésében nagyobb figyelmet kell fordítanunk a vállalkozói mentalitás és az új vállalkozások elindításához szükséges ismeretek és készségek erősítésére. A 2017-2018-as tanévben ezzel a céllal indítottunk egy startup kurzust a Zsigmond Király Egyetemen, amely startup vállalkozások indításához szükséges kompetenciákat és ismereteket nyújtott hallgatóink számára. Ezt a kezdeményezést az alkalmazott tudományok egyetemi képzéshez szorosan illeszkedőnek tekintettük. A képzés során egy partnercéggel, a Design Terminállal dolgoztunk együtt. Ők nagy tapasztalattal rendelkeznek, több száz startup vállalkozással dolgoztak együtt, illetve mentorállták a legjobbakat. Közösen olyan kompetenciák és készségek erősítését, fejlesztését tűztük ki célként, amelyek hozzásegítik a hallgatókat ahhoz, hogy az ötlettől eljussanak egy startup vállalkozás elindításáig, majd ezt követően a legsikeresebbek annak megvalósításáig is. A kurzus a lean startup módszertant követte, a hallgatókat megismertettük az ügyfélfejlesztés, a business modell canvas, az agilis termékfejlesztés és több más módszertan elméletével, majd azokat természetesen saját projektjeiknél is alkalmazniuk kellett. Hallgatóink négy csapatot alkottak és négy projektet sikeresen prezentáltak is a „befektetői board-nak”, azaz a Design Terminál és az egyetem oktatóiból álló bizottságnak. Az oktatásban a startup életben elismert hazai startup szakemberek is részt vettek. Az egyetemi tantervvel és az elméleti kurzusokkal történő koordinációt és szakmai vezetést pedig az egyetem oktatói biztosították. A szemeszter során a hallgatók munkáját és szakmai fejlődését mentorok segítették. A startup kurzus megerősítette a hipotézisünket, hogy egy ilyen kurzus sikeresen beépíthető az egyetemi oktatásba, a hallgatók a megszerzett tudást és kompetenciákat nagyon hasznosnak tartják a jövőbeni szakmai karrierjük szempontjából.

Abstract

Several surveys on entrepreneurship have been published, and most of them had the conclusion that in Hungary more attention should be given to enhancing young generation’s entrepreneurial spirits and to developing their competences and skills that would be needed for startup ventures. In the first semester of the 2017-2018 at King Sigismund University a new startup course was launched. Its aim was to provide the sudents with the basic knowledge needed for startup ventures. This was fully in line with the strategic focus of the university on entrepreneurship, and innovation and it was built into the curriculum of our university of applied sciences. In the planning and implementation of the course we worked together with a partner company, Design Terminal, that have a long experience of mentoring and developing startups. The core idea was to strengthen the competences and skills that enable the students to succesfully take the roadmap from the idea to realisation, and assisting the most succesful ones to get up to the implementation phase. Naturally the course followed the lean startup methodology, and we went through customer development, the business model canvas, agile development, and all other importants areas of the startup methodology. Our students formed four teams and business projects, all of them successfully accomplished the course and made a sales pitch to the „investment board”, consisting of the representatives of the University and Design Terminal. Well known Hungarian startup experts took part in the course. They shared not only their knowledge but their expertise with the students. The coordination and consistency regarding the university curriculum were ensured by the professors of the university. The startup course confirmed our hypothesis that it can be successfully built into the university curriculum, and the students found the knowledge and competences very useful for their future professional life.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > közgazdaságtudományok

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Szervezeti egység

Közgazdasági és Módszertani Intézeti Osztály

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Hárskuti János10039558
Felhasználó: Jurcza Tünde
A mű MTMT azonosítója: 30338680
Rekord készítés dátuma: 2020. Feb. 04. 15:59
Utolsó módosítás: 2020. Feb. 04. 15:59
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1043

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet