Kisfürjesi Nóra (2023) Likvid fogyasztói magatartás és marketing kihívásai Magyarországon. In: Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 162-170. ISBN 978-615-6342-76-8
Preview |
Text
Kisfürjesi.pdf - Published Version Download (246kB) | Preview |
Abstract
E tanulmány a likvid fogyasztás rövid ismertetésére tesz kísérletet, melyhez értelmező szakirodalmi összefoglaló módszertanát használja. A tanulmány a nemzetközi és hazai kutatások legfőbb eredményeit rendszerezi és helyezi el a likvid fogyasztáshoz vezető előfeltételek magyarországi jelenlétében. Ahogy a fogyasztókat körülvevő társadalmi környezetben lazulnak a korábbi szolid normák és intézmények, úgy alakul a fogyasztás is a birtoklásalapú, materialista (szolid) formából likviddé. A likvid fogyasztás hozzáférés-alapú, dematerializált, rövid időtartamú fogyasztási forma (Bardhi és Eckhardt, 2017), melyet alacsony fogyasztói elkötelezettség és gyakoribb váltás jellemez. A likvid fogyasztás többek között a járműmegosztás, felhőalapú szolgáltatások, applikációk, illetve az előfizetéses digitális tartalom fogyasztásában ölt testet. A digitalizáció ledönti a tér és idő korlátait, és a fogyasztók egyre több területen igénylik a mobilitást. Az időszakos, elköteleződés nélküli likvid fogyasztáson keresztül a fogyasztók könnyebben elégítik ki gyorsan változó igényeiket és preferenciáikat. Az így bevonzott fogyasztók azonban a szolid fogyasztásban megszokottól eltérő motivációkat, értékeket és fogyasztói magatartást mutatnak. Mivel a likvid fogyasztás egyre több fogyasztói szegmenst ér el Magyarországon is, így a jelenség hazai környezetben történő vizsgálata segítheti, hogy a likvid fogyasztás által támasztott marketing kihívásokra megalapozottabb válaszokat fogalmazhassunk meg.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > közgazdaságtudományok
Institution
Budapesti Gazdasági Egyetem
Item Type: | Book Section | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Creators: |
|
||||||
Uncontrolled Keywords: | likvid fogyasztás, hozzáférés-alapú fogyasztás, fogyasztói magatartás, fogyasztói kultúra | ||||||
Depositing User: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
Identification Number: | 34483477 | ||||||
DOI id: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-76-8_20 | ||||||
Date Deposited: | 2023. Dec. 19. 12:43 | ||||||
Last Modified: | 2024. Jan. 08. 11:14 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2227 |
Actions (login required)
View Item |