K-Pop 4E azaz a kreatív és kulturális ipari marketing-mix elemeinek bemutatása a dél-koreai popzenében (K-Popban) és filmsorozatoknál (K-drámáknál) használt marketing eszközök példáján keresztül =K-POP 4E - INTRODUCTION OF THE MARKETING-MIX OF THE CREATIVE AND CULTURAL INDUSTRY THROUGH THE EXAMPLES OF THE MARKETING ASSETS USED IN THE SOUTH KOREAN POP MUSIC (KPOP) AND TV SERIES (K-DRAMAS)

Gajzágó Éva Judit (2021) K-Pop 4E azaz a kreatív és kulturális ipari marketing-mix elemeinek bemutatása a dél-koreai popzenében (K-Popban) és filmsorozatoknál (K-drámáknál) használt marketing eszközök példáján keresztül =K-POP 4E - INTRODUCTION OF THE MARKETING-MIX OF THE CREATIVE AND CULTURAL INDUSTRY THROUGH THE EXAMPLES OF THE MARKETING ASSETS USED IN THE SOUTH KOREAN POP MUSIC (KPOP) AND TV SERIES (K-DRAMAS). Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2021 (1). pp. 108-134. ISSN 2630-886X

[thumbnail of 5223-Cikk szöveg-27365-1-10-20210613.pdf]
Preview
Text
5223-Cikk szöveg-27365-1-10-20210613.pdf - Published Version

Download (642kB) | Preview

Abstract

Az elmúlt évtizedekben a kreatív és kulturális ipar szerepe felértékelődött, termékeinek és szolgáltatásainak kereslete növekedett. A cikkben ezen növekedés hátterét, illetve a növekedéshez hozzájáruló vállalati marketing eszközöket egy egyre népszerűbb szektor, a dél-koreai zenei- és filmipar példáján keresztül mutatja be a szerző. A 4E marketing-mix modelljét (Experience, Everyplace, Exchange, Evangelism) használva ismerteti azokat az eszközöket, amelyekkel a vállalatok befolyásolják az iparág termékeinek fogyasztását. A cikk második felében egy nemzetközi szekunder kutatás, valamint egy hazai, a koreai kultúra rajongói körében 2018-2019-ben elvégzett primer kutatás eredményeit összegezve a szektor fogyasztónak sajátosságai és preferenciai is bemutatásra kerülnek.

Abstract

The role of the creative and cultural industry and the demand for its products and services were gradually increasing in the last decades. In this article, the author examines the corporate marketing assets, which enabled this growth, through the sector of the South Korean music and cinema, which popularity is gaining more popularity. Using the model of the 4E marketing-mix (Experience, Everyplace, Exchange, Evangelism), describes those assets which are used by the companies to influence the consumption of the products of this sectors. The second part of the article describes the consumer attributes and preferences of this sector through the results of an international secondary research and a Hungarian primary research implemented in 2018 and 2019.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > közgazdaságtudományok

Faculty

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Article
Creators:
CreatorsORCIDMTMT szerző azonosító
Gajzágó Éva Judit10030886
Uncontrolled Keywords: Marketing-mix, Kreatív és kulturális ipar, Dél-Korea, K-pop, K-dráma, Creative and cultural industry, South Korea
Depositing User: Jurcza Tünde
Identification Number: 32068622
DOI id: https://doi.org/10.33565/MKSV.2021.01.05
Date Deposited: 2021. Aug. 11. 16:09
Last Modified: 2021. Aug. 11. 16:09
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1802

Actions (login required)

View Item View Item