Takács Anna és Nemes Teréz (2023) Nagy hálózatok kutatásának hatása az életünkre, avagy mire figyeljünk teljesítményértékelés közben. In: I. Csernyák László konferencia közleményei. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, Magyarország, pp. 171-182. ISBN 978-615-6342-61-4
Előnézet |
Szöveg
ICSERN~1-171-182.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A hálózatok behálózzák az életünket, ez a tény már nem is kérdéses senki számára. Információkat legtöbbször valahonnan a Hálózatról gyűjtünk vagy ott osztunk meg, a Hálózat valamilyen informatikusok által kitalált megoldásával kommunikálunk és legtöbbször a Hálózat segít, hogy szórakozást találjunk a ritka, pihenésre szánt időnkben. De arról már kevesebben tudnak, hogy a nagy skálafüggetlen hálózatok kutatása megmutatta, hogy az informatikusoknak van módszere arra is, hogy a hétköznapi kérdéseinkre az eddigieknél jobban megalapozott és átgondolt válaszokat kaphassunk. Milyenek valójában az emberi kapcsolatok, milyen kicsi a világ, miért adatik annak, akinek már van, hogyan lesz a gazdagabb még sokkal gazdagabb. Hogyan lehet jobban védekezni az embert támadó vírusok ellen. Mi számít a szakmai érvényesülésnél, mitől tartunk egy alkotást remekműnek, míg egy másikat nem. Hallgatóinkat hogyan vértezzük fel a szakmai karrierjükre, az egyéni sikereket, kudarcokat mi befolyásolhatja, csak a megalapozott szakmai tudás, amit nyújtunk nekik vagy a sikernek más összetevői is létezhetnek. Saját oktatói munkánkban is fontos új szempontokat tud adni a hálózatok tudománya. Az értékelések, a szóbeli vizsgák lebonyolításához, a zárthelyi dolgozatok javításának átgondolásához is tud új, megfontolandó szempontokat adni. Dolgozatunk második részében ezt a tézist vizsgáljuk meg, hogy egy hallgató megszerzett eredményét más is befolyásolja az eddigi tanulmányai alatt megszerzett tudásán kívül és mi hogyan tudjuk az új eredmények figyelembevételével a lehető legobjektívebbre hangolni teljesítménymérésünk feltételeit
Abstract
Networks play a fundamental role in our lives. This fact is no longer in question for anyone. Most of the time, we collect or share information from somewhere on the Network, we communicate on the Network using some solution invented by computer scientists, and most of the time the Network helps us find entertainment in our rare time for the rest. But not many people know that the research of large scale-free networks has shown that IT scientists have a method to get better-founded and well-thoughtout answers to our everyday questions than before. What human relationships are really like, how small the world is, why more is given to those who already have, how the richer becomes even richer. How to protect yourself even better against viruses that attack humans. What needs to be done to achieve professional success, what makes one work a masterpiece and another not.How do we prepare our students for their professional careers? What can influence individual successes or failures, only well-founded professional knowledge or can there be other components of success? The science of networks can provide important aspects in our teaching work as well. It can also provide new elements to consider for the organization of oral exams and the compilation of assessments. In the second part of our research paper, we examine our thesis that the results obtained by a student are influenced by other factors besides the knowledge acquired during their studies so far. With the help of the results, how can we set the conditions of the evaluation system as objectively as possible.
Tudományterület / tudományág
természettudományok > matematika- és számítástudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
|||||||||
Kulcsszavak: | skálafüggetlen hálózat, szociális hálózatok, teljesítménymérés, értékelés | |||||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | |||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34140182 | |||||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-61-4_16 | |||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 13. 14:29 | |||||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 18. 10:03 | |||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2134 |
Actions (login required)
Tétel nézet |