Services and Service Management

Heidrich Balázs és Réthi Gábor (2012) Services and Service Management. In: Service Science Research, Strategy and Innovation: Dynamic Knowledge Management Methods. IGI Global, New York, pp. 1-37. ISBN 9781466600775

[thumbnail of Services and Service Management.pdf] Szöveg
Services and Service Management.pdf - Megjelent verzió
Restricted to Csak az archívum karbantartója

Download (1MB)

Abstract

This chapter provides an introduction to Service Management. First of all, the authors provide an overview of the special characteristics of services compared to the traditional goods-focused approach. They then examine the different approaches concerning services and a wide range of definitions of services. It is essential to understand the special attributes of services, because a different approach and leadership style is needed when compared to a production company. The service providers have to face a more heterogeneous environment, and with the advent of the internet, they have to compete with other companies across borders. With a better understanding of the concept of services, the authors examine service management as a means of discovering the most efficient way to manage services. Finally, they consider the special traits and attributes of the service market and the indication of a need for a new management concept. The authors introduce the popular and well-known service management approaches and a new approach: the Culture-Based Leadership Model of Services.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Szervezeti egység

Vállalkozás és Emberi Erőforrások Intézeti Tanszék

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Heidrich Balázs10003003
Réthi Gábor10027266
Kulcsszavak: management
Felhasználó: Adminisztrátor BGE
A mű MTMT azonosítója: 1774590
DOI azonosító: https://doi.org/10.4018/978-1-4666-0077-5.ch001
Rekord készítés dátuma: 2017. Szep. 08. 11:05
Utolsó módosítás: 2017. Szep. 08. 11:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet