Aiming for quality education: Selected indicators of sustainable development goals

Keresztes Éva Réka (2020) Aiming for quality education: Selected indicators of sustainable development goals. In: Selected Papers of the 2nd International Conference on Sustainability at Budapest Business School. Budapest Business School, Budapest, pp. 117-123. ISBN 978-615-5607-91-2

[thumbnail of Keresztes Éva Réka.pdf]
Előnézet
Szöveg
Keresztes Éva Réka.pdf - Megjelent verzió

Download (1MB) | Előnézet

Abstract

In reflection to global problems, the United Nations has set up 17 Sustainable Development Goals (SDGs) to handle climate change and many other related issues. The UN’s Agenda has already been adopted by more than 150 countries in the world and the European Union is also committed to reach these goals by 2030. Among the goals relating to the social, economic and environmental aspects of sustainability is quality education (SDG 4), which is in the focus of this research, with special regard to Hungary. Sustainable goals can be achieved by providing inclusive and quality education as well as lifelong learning opportunities. According to statistical figures, out of the 17 goals the European Union made its second-best progress in the field of education during the shortterm period that was between 2011-2016 and 2012-2017. The seven European Union indicators of SDG 4 are the following: early leavers from education and training; tertiary educational attainment; participation in early childhood education; underachievement in reading, maths or science; employment rates of recent graduates; adult participation in learning; and young people neither in employment nor in education and training (NEET).

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Kar

Külkereskedelmi Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Keresztes Éva Réka10033854
Kulcsszavak: Fenntartható fejlődés, ENSZ, Európai Unió, Oktatás, Felnőttképzés
Felhasználó: Hargitai-Lőrincz Andrea
A mű MTMT azonosítója: 31603044
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 11. 07:50
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 11. 07:50
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1715

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet